Luisa Fernanda Fernández de Cerdanyola del Vallès , actualment es troba a l’atur i vol agafar mitjançant el servei del Reempresa una parada de dietètica en el mercat de Ripollet: Dietètica Maria Rosa, concretament a les parades 76, 77 i 78 del mercat.

La botiga es dedica a la comercialització de productes dietètics i herboristeria en general. S’ofereixen productes ecològics, productes de dietètica i tot el que és herboristeria en general, amb la característica que són productes naturals, de qualitat, de proximitat i enfocats als hàbits de vida saludable. En el mercat no hi ha cap altra parada similar. Amb aquest projecte es crea un lloc de feina.

Demana a Acció Solidària Contra l’Atur una ajuda per poder fer el traspàs i adquirir més gènere. ASCA li concedeix un microcrèdit sense interessos de 12.000 € a pagar en 36 quotes.

El 13 de novembre 2017 fem una visita de seguiment. La botiga/parada està situada dins del mercat amb un horari de 8 a 14 h. La seva voluntat és ampliar l’horari i poder obrir a les tardes però necessita l’aprovació de la comissió de comerciants del mercat i de moment no hi ha un consens majoritari sobre aquest tema. El mercat és un espai cèntric, renovat i d’aspecte modern amb una quantitat molt diversa d’establiments, i està molt concorregut pels veïns de Ripollet.

La venda està orientada a productes de dietètica, productes naturals per la cuina, herbolari, cosmètica natural així com productes naturals per la salut i contra el dolor. La botiga té una habitació annexa adequada per fer-hi visites/consultes a les persones que ho demanen. Dos dies per setmana una experta en dietètica fa diagnosi i recomanació de determinats tractaments a persones que tenen problemes de salut relacionats amb la nutrició.  D’altra banda i a hores convingudes, una podòloga fa un servei de massatges i reflexoteràpia. Aquests tipus de serveis actuen com a dinamitzadors del negoci, generen confiança i fidelitzen a la clientela.

La Luisa és una persona activa i positiva, li agrada el seu projecte, té coneixements sobre salut, està constantment al dia dels productes, la seva composició i els seus efectes. Fent servir les seves paraules: “este es un negocio muy emocional”… per tant,comprendre les preocupacions de la gent i saber-les tractar, és un actiu molt important.

Des del punt de vista comercial té molt clares les pautes a seguir. La qualitat, la diferenciació, la renovació i exposició dels productes, el control de stocks, els pagaments a proveïdors conjuntament amb la decoració de la botiga són activitats que vigila constantment. Es mostra activa amb la comunicació i la imatge. Fa publicitat a les revistes locals, proporciona informació als clients sobre els avantatges dels seus productes, fa ofertes i col·labora en sortejos que fan els mateixos comerciants del mercat. El seu públic té un poder adquisitiu mig/baix i per tant, els preus i marges s’han de contenir.

Les vendes actuals estan al nivell del previst en el pla de negoci. El negoci dóna per un salari, per cobrir les despeses fixes, els impostos i el retorn del crèdit.El projecte funciona i l’experiència i el tracte de confiança amb els clients està donant els seus fruits.

Sort i força amb el projecte!