imageJúlia Montilla, amb dos socis, Amanda Cuesta i Jesús Arpal, han creat una cooperativa Llibreria la Caníbal S.C.C.P., i ara obriran un local al carrer Nàpols de Barcelona, destinat a la venda de llibres especialitzats en humanitats i en temàtica social i política i, en el mateix espai, hi oferiran servei de restauració, venda de objectes de regal (de comerç just i/o d’alguna institució de caire social) així com també s’hi crearà un espai per a conferències, presentacions, trobades, etc. Amb aquest projecte es consoliden 3 llocs de treball. La aníbal vol ser una llibreria; una cooperativa de treball associat sense ànim de lucre que vol contribuir a la transformació radical —un horitzó anticapitalista, (trans)feminista i descolonitzat

Sol·liciten a Acció Solidària contra l’Atur, en l’àmbit del conveni amb SEIRA per a joves cooperatives un préstec sense interès per adequar el local, aconseguir els permisos d’obertura i comprar llibres.

ASCA, els hi concedeix l’ajuda per valora de 10.000 € i la devolució del préstec es farà d’acord amb el conveni que tenim amb SEIRA, i serà a retornar en 36 mesos.

Podeu consultar la notícia apareguda el 13/02/2014 en el Diari El País- Edició Catalunya, la que ha aparegut el dia 14/08/2014 en Catalunyaplural.cat: el diari del cooperativisme i l’article que ha aparegut el 19/01/2015 en Catalunyaplural.cat: el diari del cooperativisme.

Podeu veure a aquí el reportatge emès el 03/10/2014 a Btv i aquí l’entrevista feta a Onda Cero el 20/07/2015.

Fem una visita de seguiment el 27 de setembre de 2017. La seva idea era arrelar com a llibreria al barri i amb la voluntat de tenir un paper de dinamització cultural. A part de novel.la i assaig, els seus continguts estan molt enfocats a la generació de pensament crític (social, polític, econòmic, mediambiental…). D’altra banda, tenen una petita part destinada al còmic i també edicions en anglès i francès. Actualment queden dos socis el Jesús i l’Amanda i tenen previst incorporar una tercera persona en breu..

Les vendes respecte l’any anterior han crescut un 15% però estan una mica lluny del pla de negoci presentat en el seu inici. Aquesta facturació, més o menys estable, genera alguns problemes de tresoreria puntuals encara que la dinàmica del sector del llibre permet pagaments ajornats i un estoc de llibres en dipòsit que es poden retornar en cas que no tinguin molta sortida. La facturació, amb un marge del 30%, dóna per pagar la meitat de dos salaris i les despeses fixes que genera el negoci.

El 70% dels clients de la llibreria són majoritàriament persones del barri. El 30% restant són, o bé promoció cultural (assessorament a empreses, biblioteques…) o bé persones que participen dels tallers que es fan periòdicament en la mateixa llibreria (tallers de lectura, escriptura, debats…). La tipologia/perfil del client és bàsicament públic femení.

Recentment s’han introduït millores en la gestió com ara la incorporació d’una gestoria i l’automatització i control del estoc de les més de 6000 referències que disposa la llibreria. Això ha permès una millora en la qualitat de la gestió i poder dedicar més  temps al negoci.

Actualment La Caníbal vol ampliar els tallers i les relacions amb altres entitats per tal de fer un pas endavant en la facturació/ingressos i millorar la tresoreria.

Sort i força amb el projecte!