Wioletta Agnieszka de Barcelona és coneixedora del sector de la moda, i concretament del sector de les núvies. Ha detectat que el mercat està força limitat en marques de moda nupcial espanyoles amb uns preus elevats, i que no hi ha accés a marques internacional més assequibles.

Vol obrir Grace Barcelona, una botiga elegant multimarca de vestits de núvia, de festa i complements, de les millors marques de dissenyadors nacionals i internacionals al barri de Gràcia de Barcelona, concretament al C/ Goya 7 de Barcelona. És un local que fa cantonada d’uns 90 m2 Les marques amb que treballarà no es troben a cap altre botiga a Barcelona i són: Justin Alexander, Ronald Joyce, Margarett, Tería Yabar. També oferirà vestits de segona mà d’altres marques de les que sí que hi ha botigues a Barcelona, amb un antiguitat màxima de 2 anys i que es trobin en perfecte estat.

Hi haurà una modista que s’encarregarà d’ajustar el vestit adaptant-lo a la talla i al gust de cada persona que l’adquireix. Amb aquest projecte es creen dos llocs de feina.

Per poder fer front a totes les despeses inicials, disposa d’una part de fons propis, per un altre cantó ha demanat un crèdit a Microbank, i per la resta ens demana una ajuda a Acció Solidària Contra l’Atur per poder acabar la reforma de local i comprar els estocs. ASCA li concedeix un microcrèdit sense interessos de 12.000 € a retornar en 35 mensualitats per adaptar el local i comprar les existències.

El febrer de 2018 fem una visita de seguiment al projecte de Grace Barcelona que es va inaugurar el mes de maig de 2017. La botiga és agradable, molt cuidada, feta amb gust i qualitat, està ben situat al barri de Gràcia de Barcelona, concretament al C/ Goya de Barcelona.

Les vendes en el seu inici van ser bones, però de setembre a desembre van baixar, tot i que des de gener s’estan tornant a recuperar. Encara no es troben en les previsions de vendes, però es preveu un increment i que aviat puguin estar dins la previsió. La Wioletta creu que caldran de 2-3 anys per consolidar el negoci. La seva clientela és majoritàriament de Barcelona i àrea metropolitana encara que a vegades també té clients estrangers. El procés i la decisió de compra d’aquest sector són lents. La clienta fa un recorregut previ per diversos establiments, mira preus, compara producte, per tant, és important tenir una oferta amplia, oferir qualitat i saber connectar amb el client. És una venda molt personalitzada.

El negoci està diversificat en tres àrees:

  • Vestits de núvia (nous i de segona mà), que és d’on prové la facturació principal.
  • Vestits de festa (nous i de segona mà).
  • Vestits per a comunions i complements (sabates/bijuteria…).

Els productes que ven són de qualitat mitjana /alta i els preus oscil·len entre 500 i 3.000 €. Per fer-ne difusió organitza esdeveniments per presentar les col·leccions a part de fer activitats orientades a mostrar a les núvies com gestionar el casament, la decoració de la festa, la cosmètica, les flors, etc.

Per la comunicació utilitza molt les xarxes socials especialment Instagram i disposa d’una pàgina web molt ben dissenyada, atractiva i completa. Ella mateixa s’ha creat i dissenyat la imatge de la marca pròpia, tot fet amb molta cura. Està en contacte amb el sector del disseny i actualment té 3 estudiants en règim de pràctiques.

Ànims i força per seguir amb el projecte!